Zieloni Kanonierzy mogą się pochwalić największym zasięgiem przekazów medialnych w ligowej stawce. Legia znacząco wyprzedza pod tym względem inne drużyny z Orlen Basket Ligi. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez PSMM Monitoring & More (Grupa IMM). Badanie przygotowane przez pracownię obejmuje okres od początku sierpnia 2023 do końca marca 2024, czyli niemal cały sezon zasadniczy.
W dzisiejszym świecie, w którym zasięg komunikacji stanowi klucz do sukcesu, Legia wyznacza standardy, zajmując czołową pozycję w zestawieniu. Zasięg publikacji, będący miernikiem potencjalnej liczby interakcji odbiorców z przekazami medialnymi, w obecnym sezonie osiągnął poziom 8,1 mld kontaktów, co świadczy o skuteczności i popularności przekazu Legii wśród odbiorców. To więcej niż zajmujący drugie miejsce w rankingu Anwil Włocławek (7,78 mld), a także trzeci WKS Śląsk Wrocław (6,36 mld). O wiele niższe wyniki osiągnęły Trefl Sopot (5,87 mld) oraz King Szczecin (5,39 mld). Warto pamiętać, że zasięg wyraża liczbę potencjalnych kontaktów z informacją, a nie liczbę osób, które mogły się z nią zetknąć.
Warszawski klub odnotował przy tym zdecydowanie najwyższy AVE, czyli Advertising Value Equivalency. Ten wskaźnik w przypadku stołecznej drużyny wyniósł dokładnie 76 mln zł. Drugi na liście Anwil może się pochwalić ekwiwalentem reklamowym na poziomie 64,4 mln zł, zaś trzeci w zestawieniu Śląsk Wrocław wynikiem wynoszącym 57,4 mln zł.
Legia dominuje także w kategorii dotarcia przekazów. To wskaźnik określający liczbę realnych kontaktów odbiorców z przekazem medialnym. Legia jako jedyna w tym sezonie Orlen Basket Ligi odnotowała wynik przekraczający 500 milionów realnych kontaktów (dokładnie 528 mln), zostawiając w tyle Anwil plasujący się na drugim miejscu z 424 mln oraz trzeci Trefl, który osiągnął 376 mln kontaktów.
„Bardzo nas cieszą tak doskonałe wyniki i fakt, że marka Legii Warszawa jest obecna w świadomości odbiorców. To efekt nie tylko sportowych sukcesów takich jak zdobycie przez nas w tym sezonie Pucharu Polski. To także owoc wytężonej pracy wszystkich ludzi związanych z klubem” – komentuje Marcin Gacoń, dyrektor marketingu i sprzedaży w koszykarskiej Legii.
Legioniści prowadzą także pod względem liczby przekazów w telewizji i w radiu. W przypadku tego pierwszego medium warszawski klub zanotował 287 przekazów, dla porównania będący na drugim miejscu zestawienia Trefl 193, a okupujący trzecią lokatę Anwil 186. W radiu przewaga Legii była jeszcze bardziej wyraźna – 3,5 tys. przekazów przy wyniku 2,3 tys. przekazów po stronie wicelidera, którym w tej kategorii jest WKS Śląsk Wrocław.
W kategorii przekazów prasowych Anwil zanotował 1,5 tys. publikacji. Inne zespoły w tym względzie legitymują się podobnymi wynikami, często przekraczającymi tysiąc publikacji. W przypadku Legii jest to dokładnie 1,1 tys. przekazów prasowych. Liderem w sieci jest Śląsk z 7,5 tys. przekazów. Legia, Anwil i Trefl wykazują się aktywnością na poziomie ponad 6,5 tys. publikacji każdy.