Legia

i

Autor: materiały prasowe, Materiały prasowe

sport

Legia Warszawa medialnym liderem Orlen Basket Ligi

2024-04-08 13:46

Koszykarska Legia zdecydowanie wygrywa z resztą ligowej stawki pod względem zasięgu publikacji medialnych na temat klubów Orlen Basket Ligi – wynika z badania przeprowadzonego przez PSMM Monitoring & More (Grupa IMM).

Zieloni Kanonierzy mogą się pochwalić największym zasięgiem przekazów medialnych w ligowej stawce. Legia znacząco wyprzedza pod tym względem inne drużyny z Orlen Basket Ligi. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez PSMM Monitoring & More (Grupa IMM). Badanie przygotowane przez pracownię obejmuje okres od początku sierpnia 2023 do końca marca 2024, czyli niemal cały sezon zasadniczy.

10 piosenek dzięki którym Lady Pank jest popularny. Te hity pokochali Polacy!

W dzisiejszym świecie, w którym zasięg komunikacji stanowi klucz do sukcesu, Legia wyznacza standardy, zajmując czołową pozycję w zestawieniu. Zasięg publikacji, będący miernikiem potencjalnej liczby interakcji odbiorców z przekazami medialnymi, w obecnym sezonie osiągnął poziom 8,1 mld kontaktów, co świadczy o skuteczności i popularności przekazu Legii wśród odbiorców. To więcej niż zajmujący drugie miejsce w rankingu Anwil Włocławek (7,78 mld), a także trzeci WKS Śląsk Wrocław (6,36 mld). O wiele niższe wyniki osiągnęły Trefl Sopot (5,87 mld) oraz King Szczecin (5,39 mld). Warto pamiętać, że zasięg wyraża liczbę potencjalnych kontaktów z informacją, a nie liczbę osób, które mogły się z nią zetknąć.

Warszawski klub odnotował przy tym zdecydowanie najwyższy AVE, czyli Advertising Value Equivalency. Ten wskaźnik w przypadku stołecznej drużyny wyniósł dokładnie 76 mln zł. Drugi na liście Anwil może się pochwalić ekwiwalentem reklamowym na poziomie 64,4 mln zł, zaś trzeci w zestawieniu Śląsk Wrocław wynikiem wynoszącym 57,4 mln zł.

Legia dominuje także w kategorii dotarcia przekazów. To wskaźnik określający liczbę realnych kontaktów odbiorców z przekazem medialnym. Legia jako jedyna w tym sezonie Orlen Basket Ligi odnotowała wynik przekraczający 500 milionów realnych kontaktów (dokładnie 528 mln), zostawiając w tyle Anwil plasujący się na drugim miejscu z 424 mln oraz trzeci Trefl, który osiągnął 376 mln kontaktów.

„Bardzo nas cieszą tak doskonałe wyniki i fakt, że marka Legii Warszawa jest obecna w świadomości odbiorców. To efekt nie tylko sportowych sukcesów takich jak zdobycie przez nas w tym sezonie Pucharu Polski. To także owoc wytężonej pracy wszystkich ludzi związanych z klubem” – komentuje Marcin Gacoń, dyrektor marketingu i sprzedaży w koszykarskiej Legii.

Legioniści prowadzą także pod względem liczby przekazów w telewizji i w radiu. W przypadku tego pierwszego medium warszawski klub zanotował 287 przekazów, dla porównania będący na drugim miejscu zestawienia Trefl 193, a okupujący trzecią lokatę Anwil 186. W radiu przewaga Legii była jeszcze bardziej wyraźna – 3,5 tys. przekazów przy wyniku 2,3 tys. przekazów po stronie wicelidera, którym w tej kategorii jest WKS Śląsk Wrocław. 

W kategorii przekazów prasowych Anwil zanotował 1,5 tys. publikacji. Inne zespoły w tym względzie legitymują się podobnymi wynikami, często przekraczającymi tysiąc publikacji. W przypadku Legii jest to dokładnie 1,1 tys. przekazów prasowych. Liderem w sieci jest Śląsk z 7,5 tys. przekazów. Legia, Anwil i Trefl wykazują się aktywnością na poziomie ponad 6,5 tys. publikacji każdy.

Legia

i

Autor: materiały prasowe, Materiały prasowe
Quiz sportowy. My podajemy nazwisko sportowca, a Ty dopasowujesz jego dziedzinę/kategorię sportu
Pytanie 1 z 11
Na początku coś łatwego... Dopasuj dziedzinę sportu do Roberta Lewandowskiego: