Trzecie podejście Konina z wnioskiem o dofinansowanie do Polskiego Ładu na przebudowę mostu wschodniego będącego częścią Trasy Warszawskiej nie przyniosło pozytywnego rozwiązania. Rząd nie zdecydował się na wsparcie strategicznej trasy przebiegającej przez centrum miasta.
Zakładaliśmy, że możemy tej dotacji nie otrzymać. Wiemy, że będzie jeszcze jeden nabór pod koniec roku do Polskiego Ładu i na pewno po raz kolejny złożymy wniosek na przebudowę Trasy Warszawskiej, na przebudowę tego zwężonego dzisiaj mostu. Zobaczymy jaki będzie kształt tego nowego naboru, bo każdy nabór wygląda trochę inaczej.
Powiedział Zastępca prezydenta Konina Paweł Adamów i dodał, że miasto ma plan rezerwowy, a mowa tutaj o naborze z Rezerwy Subwencji Drogowej, który wystartuje w pierwszym kwartale przyszłego roku. Problem jest taki, że w tym rozdaniu, trzeba mieć pięćdziesiąt procent środków własnych.
Przy inwestycji na poziomie siedemdziesiąt jeden milionów złotych, bo na tyle mamy dokumentację na ten pierwszy zwężony obiekt na Trasie Warszawskiej musielibyśmy trzydzieści pięć milionów dołożyć. Nie wiem skąd weźmiemy, bo sytuacja dzisiaj samorządów i finansów samorządowych jest bardzo trudna.
Miasto nie jest w stanie sam sobie poradzić z tym przedsięwzięciem. Koszt modernizacji całej Trasy Warszawskiej może oscylować w granicach 200 milionów złotych.