Do zdarzenia doszło w poniedziałek, gdy 33-letnia kobieta odebrała telefon od pracowników banku. "Bankowcy" poinformowali ją, że jej konto jest zagrożone, dlatego powinna jak najszybciej wypłacić swoje pieniądze i wpłacić je na tzw. "bezpieczne konto" wskazane przez oszustów.
Kobieta wykonała polecenie oszustów i dokonała przelewu, tracąc w ten sposób 155 tys. zł.
- Apelujemy, aby nie nabierać się na historie, które nieznana osoba przekazuje nam przez telefon. Nawet te najbardziej wiarygodne należy za każdym razem sprawdzić, kończąc połączenie i wybierając numer do członka rodziny czy do najbliższej jednostki policji. Informujmy naszych rodziców i dziadków o potencjalnych zagrożeniach. Nauczmy seniorów większej ostrożności w podejmowaniu decyzji dotyczących przekazywania środków finansowych - przypomina komisarz Piotr Dwojak z Komendy Powiatowej Policji w Trzebnicy.
Pamiętajmy, że policjanci, prokuratorzy, pracownicy banku nigdy nie proszą o pieniądze i nie informują o swoich planowanych działaniach.