Nie od dzisiaj wiadomo, że trasa warszawska w Koninie czyli obiekt wybudowany w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku wymaga remontu. Pierwsze zwężenie na jednym z mostów wprowadzono już w 2019 roku, całkiem niedawno to samo zwężenie się wydłużyło.
Dochodziło do sytuacji niebezpiecznych w miejscu zjazdu dwóch pasów ruchu w związku z tym, żeby tam doprowadzić ten moment włączania się do ruchu do dobrego poziomu bezpieczeństwa wprowadziliśmy korektę w oznakowaniu zawęziliśmy wlot tak, aby samochody już nie były obarczone narażeniem na zderzenia.
Powiedział Grzegorz Pająk dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Koninie i dodał, że wprowadzona zmiana wynika również z przekraczania przez kierowców na tym odcinku drogi prędkości 30 kilometrów na godzinę. Obiekt wymaga całkowitej i szybkiej przebudowy.
Jesteśmy na końcowym już etapie opracowania dokumentacji projektowej. Jesteśmy dobrej myśli, że te wszystkie procedury administracyjne, których jest naprawdę wiele zakończą się niedługo i będziemy już gotowi do tego, aby móc przystąpić do ogłoszenia przetargów.
Miasto na tą inwestycję poszukuje środków we wszystkich dostępnych programach, zarówno krajowych jak i unijnych. Szacowany koszt to ponad 200 milionów złotych. Dodajmy, że w pierwszym i drugim rozdaniu pieniędzy z Polskiego Ładu to zadanie zostało pominięte.
Listen to "Najbardziej zakorkowane miasta w Polsce" on Spreaker.