Niemal trzy i pół tysiąca osób szukało w ubiegłym roku pomocy u Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Koninie. Pokrzywdzeni najczęściej skarżyli się na transakcje związane z zakładaniem pomp ciepła i fotowoltaiki, a ostatnio na wprowadzające w błąd sklepy internetowe
Klient otrzymuje towar, który dalece odbiega od tego czego oczekiwał i nie wygląda tak jak na ofercie prezentowanej w internecie. Natomiast po dokładnym przeanalizowaniu okazuje się, że kupujemy ten towar w sklepie, który ma swoją siedzibę na przykład na terenie Chin - powiedziała Bernadetta Szmytka, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Koninie
Niestety w porównaniu z poprzednimi latami liczba poszkodowanych nie maleje, a to oznacza, że wciąż jesteśmy za mało ostrożni przy podpisywaniu umów czy robiąc zakupy
Z jednej strony spotykamy się z osobami, które częściej do nas dzwonią jeszcze zanim dokonają zakupy lub przed zawarciem umowy - co jest dobrym prognostykiem. Natomiast z drugiej strony widzimy, że te kłopoty, które były w poprzednich latach pojawiają się po raz kolejny mimo, że my staramy się apelować do klientów o zachowanie rozwagi - dodała Bernadetta Szmytka
Przed zawarciem umowy, szczególnie na dużą kwotę warto wcześniej sprawdzić sprzedawcę, choćby dzwoniąc w tej sprawie do Powiatowego Rzecznika Konsumentów, który przyjmuje w budynku starostwa konińskiego. Kontakt znajdziecie TUTAJ