Dzień Polskiej Muzyki 2022 - co będzie się działo 1 października? Na wszystkich czeka MOC wrażeń!

i

Autor: materiały prasowe Dzień Polskiej Muzyki 2022 - co będzie się działo 1 października? Na wszystkich czeka MOC wrażeń!

Dzień Polskiej Muzyki 2022 - co będzie się działo 1 października? Na wszystkich czeka MOC wrażeń!

2022-09-28 9:50

W sobotę 1 października już po raz czwarty będziemy świętować Dzień Polskiej Muzyki. To kampania społeczna, która promuje polską muzykę i zwiększa świadomości Polaków na temat znaczenia muzyki dla rozwoju polskiej kultury i gospodarki. Akcja wspiera rodzimy rynek muzyczny i zaznacza rolę muzyki w życiu każdego z nas. Radio SuperNova gra wyłącznie polską muzykę, więc obowiązkowo przyłączamy się do przedsięwzięcia!

Dzień Polskiej Muzyki 2022 już 1 października, dlatego Radio SuperNova grające wyłącznie polską muzykę, obowiązkowo przyłącza się do przedsięwzięcia! Tego dnia chcemy podziękować artystom i twórcom za ich pracę i utwory, które dla nas tworzą. Dziękujemy też miłośnikom muzyki. To właśnie fani stanowią o sile i kondycji rynku muzycznego. Wraz z mediami uczestniczącymi w kampanii pragniemy zachęcić do jeszcze częstszego słuchania polskiej muzyki. Im więcej polskiej muzyki będziemy słuchali, tym większe możliwości rozwoju artystycznego i eksportowego stwarzamy naszym ulubionym artystom i tym silniejsza staje się pozycja polskiego rynku na arenie międzynarodowej. Motywem przewodnim kampanii tradycyjnie jest współpraca, bowiem muzyka łączy wszystkich. Jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia. W Dniu Polskiej Muzyki pragniemy przypomnieć także o tych wszystkich pięknych wartościach, które niesie ze sobą muzyka, a które są nam wszystkim bliskie i potrzebne - podkreślają organizatorzy kampanii.

Piotr Kupicha z zespołu Feel gościem Radia SuperNova. Premiera piosenki 7 Stan

CO BĘDZIE SIĘ DZIAŁO 1 PAŹDZIERNIKA?

Tego dnia już po raz czwarty polska muzyka zdominuje anteny największych ogólnopolskich stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce oraz rozgłośniach regionalnych i lokalnych. Podczas Dnia Polskiej Muzyki w stacjach radiowych i telewizyjnych będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle, a w wybranych rozgłośniach przez cały dzień! Będziemy mogli także posłuchać audycji z wyjątkowymi muzycznymi gośćmi oraz koncertów polskich artystów, a także dowiedzieć się wielu ciekawostek o polskiej muzyce i rodzimym rynku muzycznym! Tradycyjnie kulminacyjnym punktem akcji jest symboliczna wspólna godzina z tylko polską muzyką, na antenach blisko 100 stacji wspierających kampanię, która zabrzmi od godziny 10.00 do 11.00. 1 października polską muzykę będzie można usłyszeć także na antenach wybranych rozgłośni za granicą!

PROMOCJE NA PŁYTY I BILETY NA KONCERTY!

Na miłośników polskiej muzyki czekają także promocje i niespodzianki w sklepach muzycznych i serwisach z biletami. Największe sklepy muzyczne i bileterie eBilet.pl, Eventim, Ticketmaster, Going i Empik Bilety ponownie przygotują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt, kaset i biletów na koncerty oraz wyjątkowe spotkania z artystami i twórcami na żywo.

Polska muzyka od kilku lat przeżywa swój rozkwit i zyskuje na jakości. Świadczy o tym fakt, że cztery na pięć najlepiej sprzedających się wydarzeń w 2022 roku na eBilet to właśnie te z udziałem polskich artystów. Tylko w tym roku wspólnie z Allegro zrealizowaliśmy dwie rekordowe przedsprzedaże, gdzie pule biletów na Męskie Granie i koncerty Dawida Podsiadły wyczerpały się zaledwie w kilka minut - mówi Edyta Sidwa, prezeska eBilet.

Na fanów tradycyjnych nośników z muzyką czekają wyjątkowe promocje na zakup muzyki w salonach i serwisach sieci Empik i na empik.com oraz w niezależnych sklepach muzycznych, m.in. w salonach Winyl Market Shop w Warszawie, w LONGPLAY VINYL SHOP & CAFE w Poznaniu, w 33’45 recordstore w Szczecinie, w sklepach internetowych Kukturalnysklep.pl oraz Sklep z Muzyką.

Tegoroczna akcja w Empiku ponownie potrwa blisko dwa tygodnie - od 28 września do 11 października. Klienci salonów Empik i platformy Empik.com będą mogli korzystać z dedykowanych promocji. Płyty polskich artystów będą dostępne w cenie od 17,99 zł. To pula kilkuset albumów reprezentujących różne style i gatunki – wśród nich m.in. sanah, Stanisława Celińska, Ralph Kaminski, Perfect, Krzysztof Komeda czy Męskie Granie. I online, i stacjonarnie będzie obowiązywać promocja „3 za 2” na płyty CD ze Złotej Kolekcji, czyli serii z przeglądem utworów z kanonu polskiej muzyki rozrywkowej kilku ostatnich dziesięcioleci. Ponadto od 28 września do 11 października w salonach Empik usłyszymy wyłącznie utwory polskich wykonawców. Z kolei w Kulturalnysklepie w dniach od 1.10 do 9.10 znajdą Państwo promocje do - 50% na płyty CD oraz winyle polskich artystów, między innymi Kwiatu Jabłoni, Wilków czy Ewy Bem.

Czyja to piosenka? Sprawdź czy odgadniesz wykonawcę po samym tytule!

Pytanie 1 z 10
Piosenkę "Lepiej mieć" śpiewa:

DZIEŃ POLSKIEJ MUZYKI W STREAMINGU

Serwisy streamingowe, m.in. Spotify, TIDAL, Empik Music ponownie aktywnie będą promować playlisty z polską muzyką. 1 października nową specjalną playlistę Dzień Polskiej Muzyki będzie można znaleźć m.in. w serwisie TIDAL. Kampanię aktywnie wspiera także serwis YouTube Music.

Ponadto specjalna eksportowa playlista POLISH MUSIC DAY zostanie wyróżniona w serwisie Radioline, największej europejskiej platformie z rozgłośniami internetowymi i podcastami, docierającym do odbiorców w ponad 100 krajach świata! Kampania będzie wspierana za granicą także na antenach rozgłośni radiowych oraz poprzez wydarzenia promujące polską muzykę, m.in. w Australii! To nie wszystko! 1 października na profilach kampanii w mediach społecznościowych będzie można wygrać wyjątkowe muzyczne nagrody ufundowane przez partnerów akcji! Zachęcamy do śledzenia kampanii na Facebooku.

HISTORIA KAMPANII:

Pomysł na kampanię Dzień Polskiej Muzyki zrodził się w 2019 z inicjatywy założycieli Fundacji EMPOWER POLAND. Branża muzyczna w Polsce rozwijała się całkiem dobrze, w każdym segmencie rynku odnotowano wzrost, jednak był on dalece niewystarczający jak na potencjał polskiego rynku. Wydatki Polaków na muzykę kształtowały się średnio na poziomie 8,4 zł rocznie per capita, a cały polski rynek fonograficzny rósł ponad 3-krotnie wolniej niż średnia globalna i aż 4-krotnie wolniej niż w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Intencją twórców kampanii było stworzenie projektu, który zaangażuje i połączy wszystkich uczestników rynku muzycznego: artystów, rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, firmy i organizacje branżowe oraz fanów – bez względu na wiek, preferencje muzyczne czy status ekonomiczny – by słuchając polskiej muzyki przyczynili się do wzmocnienia kondycji polskiego rynku muzycznego i jego pozycji na świecie.

Miniony rok była dla branży muzycznej wyjątkowo dobry. Po dwóch latach kryzysu nastąpił długo wyczekiwany wzrost sprzedaży muzyki i to aż o 27,4%. W streamingu słuchaliśmy muzyki aż o 40% więcej niż przed rokiem. Dużo chętniej słuchaliśmy także muzyki z czarnych płyt, których udział w rynku fonograficznym stanowi już blisko 10%. Co najbardziej nas cieszy, w ubiegłym roku Polacy wydali na płyty polskich artystów o ponad 50% więcej niż rok wcześniej. Fantastyczna była także frekwencja na koncertach, w szczególności polskich artystów. To pokazuje, jak ważna jest muzyka w życiu każdego z nas, jak bardzo nam wszystkim brakowało muzyki i spotkań na koncertach w czasie pandemii oraz jak wiele jesteśmy w stanie osiągnąć działając wspólnie i jednocząc się dzięki muzyce - mówi Anna Ceynowa, Prezes Fundacji EMPOWER POLAND, organizatora kampanii.

Cieszymy się, że tak wielu artystów, a także firm i organizacji muzycznych jest zaangażowanych w świętowanie Dnia Polskiej Muzyki. Z każdym rokiem rośnie liczba i zaangażowanie poszczególnych partnerów kampanii. W tym roku do akcji przyłączyło się ponad 35 kolejnych rozgłośni radiowych z kraju i zagranicy, a także niezależne sklepy muzyczne. Dzień Polskiej Muzyki przekracza coraz dalsze granice, bowiem w tym roku będzie słyszalny aż na Antypodach. Cieszymy się również, że Stowarzyszenie Autorów ZAiKS już po raz drugi jest współorganizatorem kampanii, bowiem jest to przede wszystkim święto artystów oraz twórców, a prawa tych ostatnich ZAiKS chroni na co dzień - podkreślają organizatorzy.

Organizatorem Kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND. Współorganizatorem 4. edycji Kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAiKS, największa w Polsce organizacja zbiorowego zarządzania prawami autorskimi, która co roku przekazuje twórcom wiele milionów złotych należnych im wynagrodzeń. ZAiKS zrzesza kompozytorów, autorów tekstów, scenarzystów, dramatopisarzy, tłumaczy, plastyków, choreografów oraz twórców innych dziedzin sztuki, a także wydawców muzycznych. Jako stowarzyszenie prowadzi szeroką działalność socjalną na rzecz swoich członków. Jest też jednym z największych w Polsce mecenasów kultury. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.dzienpolskiejmuzyki.pl.