kobieta i mężczyzna

i

Autor: zdjęcie poglądowe canva

ważny temat

Równość płci w biznesie - dlaczego jest tak ważna? Tu chodzi nie tylko o szacunek!

2025-03-25 9:33

United Nations Global Compact Network Poland (UNGCNP) działa na rzecz promowania równości płci w biznesie oraz wzmacnianiu pozycji kobiet na rynku pracy. Lidl Polska jako firma od lat zaangażowana w działania na rzecz sprawiedliwego środowiska pracy, ponownie wspiera inicjatywę Ring the Bell for Gender Equality, podkreślając swoje zobowiązanie do budowania miejsca pracy wolnego od dyskryminacji.

Kwestie równości płci pozostają niezmiennie istotnym tematem globalnej debaty, angażując liderów biznesu, organizacje międzynarodowe oraz instytucje finansowe na całym świecie. Tegoroczna edycja Ring the Bell for Gender Equality odbyła się pod hasłem „ALL Women and Girls: Rights. Equality. Empowerment.”. Wydarzenie to stało się symbolicznym gestem zobowiązania do dalszych działań na rzecz równości – wyrazem determinacji w budowaniu świata, w którym kobiety i dziewczęta mają równe prawa, możliwości i przestrzeń do rozwoju.

MIX MARZEC VOL.1 | ESKA HITY NA CZASIE

– W Lidl Polska bardzo świadomie prowadzimy działania, aby promować kulturę włączenia oraz różnorodność. Wierzymy, że zaangażowanie na rzecz równości płci to nie tylko deklaracje, ale przede wszystkim konkretne inicjatywy, które realnie wpływają na sytuację kobiet w miejscu pracy. Tworzymy inkluzyjne środowisko pracy oraz kulturę organizacyjną, w której każdy jest traktowany z szacunkiem i ma równe możliwości rozwoju – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs and CSR w Lidl Polska.

– Równość płci, szczególnie w biznesie, jest niezwykle ważna. Uczciwe podejście pracodawców do równego traktowania wszystkich osób w zespołach przekłada się nie tylko na zadowolenie z pracy, ale również motywuje i zwiększa efektywność wykonywanych zadań. Cieszymy się, że Lidl Polska angażuje się w działania na rzecz szerzenia wiedzy o jednym z podstawowych praw człowieka – równości w każdym obszarze życia – mówi Kamil Wyszkowski, Dyrektor Wykonawczy UN Global Compact Network Poland.

Lidl Polska – lider w promowaniu równości płacowej

Lidl Polska od lat wspiera Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, w tym Cel 5., czyli „Osiągnąć równość płci oraz wzmocnić pozycję kobiet i dziewcząt”. Sieć konsekwentnie wdraża polityki zapewniające równy dostęp do stanowisk i wynagrodzeń, tworząc kulturę organizacyjną, w której różnorodność jest wartością. Jako sygnatariusz Zasad Wzmacniania Pozycji Kobiet (Women’s Empowerment Principles – WEP), Lidl zobowiązał się do ich wdrażania zarówno wewnętrznie, jak i w relacjach z partnerami biznesowymi i dostawcami.

Flagowym działaniem Lidl Polska jest inicjatywa Lidl Fair Pay, której celem jest wyróżnianie firm, które podejmują konkretne kroki na rzecz zapewnienia równych wynagrodzeń dla kobiet i mężczyzn na tych samych stanowiskach. Od 2019 roku konkurs Lidl Fair Pay, organizowany we współpracy z UNGC, nagradza przedsiębiorstwa wyznaczające najwyższe standardy w zakresie równości płacowej.

Lidl Polska wierzy, że równość płci to nie tylko kwestia sprawiedliwości społecznej, ale także klucz do sukcesu i innowacyjności w biznesie. Dzięki inicjatywom takim jak Ring the Bell for Gender Equality, możliwe jest dalsze eliminowanie barier i tworzenie środowiska pracy, w którym każdy ma równe szanse na rozwój i sukces zawodowy.

__________________________

materiał prasowy