telemarketer

i

Autor: canva

CALL CENTER

Wystarczy jedno zdanie, aby pozbyć się telemarketów. To najprostszy i grzeczny sposób

2024-04-24 10:02

Praca w call center nie należy do najłatwiejszych. Choć tylko rozmawia się przez telefon, wysłuchuje się też frustracji osoby po drugiej stronie. Jeśli jesteś z tych osób, które szybko denerwują się gdy słyszą, jak telemarketer zaczyna wypowiadać swoją formułkę, dowiedz się jak w grzeczny i kulturalny sposób można podziękować za rozmowę i przedstawiane usługi.

Uciążliwe telefony od telemarketerów? Chyba każdy wie o co chodzi i gdy widzi nowy numer, niechętnie go odbiera. Telefoniczne połączenia od pracowników call center mogą czasem być frustrujące, zwłaszcza gdy nie jesteśmy zainteresowani oferowanymi produktami lub usługami. Często gdy odbieramy nowy numer, słyszymy ofertę od banku, związaną z fotowoltaiką lub jeszcze inną usługą. Niektórym w takim momencie zapala się lampka, czy aby na pewno nie jest to oszustwo, a inni po pierwszym wypowiedzianym zdaniu od telemarketera, od razu rzucają słuchawką. Istnieją jednak delikatne sposoby, aby zakończyć rozmowę z pracownikiem call center bez konieczności prowadzenia długiej dyskusji czy naruszania zasad grzeczności.

ZOBACZ TAKŻE: Kim jest Jan Tatarowicz, który zdobył Górę Midoriyama? To on zdobył tytuł Ninja Warrior Polska!

Maryla Rodowicz zaskoczyła wiernych fanów. Co za newsy

W taki sposób uwolnisz się od telemarketera

Jak uwolnić się od telemarketerów? Rozmowy z pracownikami call center bywają męczące, jednak gdy już odbierzemy taki telefon warto zachować spokój i kulturalny język. Zawsze zaczynaj rozmowę z szacunkiem i pozwól rozmówcy przedstawić ofertę, słuchając uważnie, co ma do powiedzenia. Nawet jeśli nie jesteś zainteresowany, daj mu szansę wygłoszenia swojej propozycji, a następnie grzecznie podziękuj za telefon i powiedz, że nie jesteś zainteresowany. 

Komunikacja z telemarketerami może być czasem irytująca, ale ważne jest, aby zachować kulturę osobistą i grzeczność w trakcie rozmowy. Jeśli nie masz czasu na rozmowę z pracownikiem call center i nie chcesz, by co chwilę wykonywali do Ciebie połączenia, wypowiedz jedno proste zdanie. Zamiast szybkiego kliknięcia symbolu czerwonej słuchawki i blokowania numeru możesz pokonać telemarketerów ich własną bronią - a oni sami się rozłączą:

  • jeśli usłyszysz w słuchawce informację o "wygenerowaniu numeru przez komputer" możesz szybko powiedzieć, że takie systemy losowania numerów są niezgodne z prawem
  • na początku rozmowy możesz zadać pytanie o dokładne dane firmy, którą reprezentuje telemarketer
  • możesz powiedzieć telemarketerowi wprost o zamiarze zgłoszenia firmy do UKE lub UOKiK jeszcze tego samego dnia
  • skutecznym sposobem jest także prośba o wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych podczas rozmowy
  • możesz też wypowiedzieć zdanie "proszę usunąć mój numer z Państwa bazy numerów".

"Rolnik szuka żony" czy "Sanatorium miłości"? Zgadnij o jakim programie mowa!

Pytanie 1 z 10
Z którego programu pochodzi ten kadr?
Marta Manowska z uczestnikiem programu