Wielu z nas tęskni za smakiem świeżego mleka prosto od krowy, które sprzedawane było niegdyś w szklanych butelkach. Jego smak kojarzy nam się z sielskością i wakacjami spędzanymi u babci i dziadka. Na szczęście Lidl Polska umożliwia nam powrót do korzeni, rozszerzając swój asortyment o świeże mleko prosto od krowy, oferowane w szklanej butelce. Mleko posiada minimum 3,8-procentową zawartość tłuszczu i jest nieznormalizowane, czyli jest to mleko o naturalnej, niezmienionej zawartości tłuszczu. Ponadto jest ono przetwarzane w minimalnym stopniu – jest tylko pasteryzowane.
- W gospodarstwie posiadamy aż 400 krów. Dbamy o nie i ich dobrostan. To one same decydują, kiedy chcą jeść i pić oraz kiedy mają być udojone. Karmimy je wyłącznie tym, co rośnie na naszych polach. Dzięki takiemu traktowaniu krowy oddają więcej mleka, które jest po prostu smaczne – komentuje Paweł Zatylny, kierownik mleczarni Agrocoop.
Nowoczesne gospodarstwo
Dostawcą mleka jest Agrocoop – nowoczesne gospodarstwo, które stawia na robotyzację oraz innowacyjne rozwiązania dotyczące ochrony środowiska, zapewniając przy tym wysokie standardy opieki nad zwierzętami. W Agrocoop na co dzień wykorzystywane są zaawansowane roboty udojowe, więc krowy dojone są podczas zautomatyzowanego procesu. Świeże mleko ze względu na obróbkę termiczną, która odbywa się w niższej temperaturze niż produkcja mleka UHT, zachowuje więcej wartości odżywczych oraz cechuje się lepszymi cechami organoleptycznymi.
- Cieszymy się, że dzięki współpracy z Lidl Polska, nasze mleko jest dostępne w całym kraju. Wyróżnia się ono naturalnością – mleko poddawane jest jedynie procesowi pasteryzacji, którego wymagają regulacje prawne. Dostawy do Lidl Polska realizujemy codziennie – rano udojone mleko już wieczorem jest transportowane do magazynów. Ta współpraca daje nam rozwój. Obecnie każdego dnia produkujemy aż 12 tysięcy litrów mleka – pół roku temu zaczynaliśmy od 5 tysięcy litrów tygodniowo – dodaje Paweł Zatylny, kierownik mleczarni Agrocoop.
Polecany artykuł: