Szeroka oferta produktów roślinnych w Lidl Polska to element realizacji strategii dotyczącej dbałości o środowisko, jak również zapewnienie klientom sieci łatwego dostępu do wegańskich i wegetariańskich opcji. Roślinny asortyment to propozycja dla tych, którzy nie mogą spożywać zwierzęcych produktów, lub chcą ograniczyć czy zastąpić je w diecie. Jedną z alternatyw, które w ostatnich latach zyskały na popularności, są napoje roślinne – to doskonały zamiennik mleka krowiego, często wzbogacony o niezbędne witaminy i minerały.
Spożycie mleka roślinnego w Polsce
Według raportu Good Food Institute Europe, Polska: Raport o Rynku Detalicznym Żywności Pochodzenia Roślinnego (2020-2022), Polska była na ósmym miejscu w Europie pod względem sprzedaży mleka roślinnego, które miało 10 proc. udziałów w rodzimym rynku w całej kategorii mleka. Tego typu napoje to najbardziej rozwinięta kategoria roślinnych alternatyw w Polsce, która odnotowała stabilny wzrost w latach 2020-20221. Napoje roślinne cieszą się coraz większym zainteresowaniem, dlatego Lidl Polska ma je w stałej ofercie, aby klienci sieci mogli bez problemu zaopatrzyć się w ulubiony produkt.
Napoje roślinne w Lidl Polska
Produkcja artykułów odzwierzęcych ma globalnie duży wpływ na środowisko, dlatego zgodnie z polityką „Świadome odżywianie”, Lidl Polska stale powiększa asortyment produktów pochodzenia roślinnego. Od 2017 r. sieć sprzedaje wegańskie i wegetariańskie opcje pod marką własną Vemondo. W jej portfolio znajduje się aż osiem produktów na bazie owsa, migdałów, kokosa, soi oraz ryżu. Wszystkie napoje są sprzedawane w kartonach o pojemności 1 litra.
Wyróżnikiem oferty sieci jest napój sojowy High protein z zawartością białka 5 g. Na sklepowych półkach Lidl Polska znajdziemy również napój owsiany o smaku kakao w marce własnej. To właśnie napoje roślinne na bazie owsa najczęściej lądują w koszykach klientów sieci. Oferując produkty roślinne, Lidl Polska nie tylko odpowiada na potrzeby wegan i wegetarian, lecz także zachęca pozostałych konsumentów do wprowadzania do diety produktów roślinnych.
materiał prasowy