Jogurty pitne Piratki wyróżnia prosty i czysty skład. Powstają z naturalnego jogurtu oraz przecierów owocowych, które stanowią 60% składu. Zawierają witaminę D, nie mają dodatku cukrów ani sztucznych barwników, co czyni je dobrą propozycją dla rodziców szukających zdrowszych alternatyw żywieniowych dla swoich dzieci. Nowe receptury obejmują cztery smaki: truskawka-banan, jagoda-banan, mango-banan oraz malina-banan. Wszystkie sygnowane są marką własną Pilos. Jogurty Piratki odpowiadają na potrzeby dziecięcej diety – stanowią dobrą propozycję na zbilansowaną, naturalną i przyjazną dla zdrowia przekąskę.
Parówki z bardzo dobrym składem
Parówki z filetem z indyka, parówki z piersi kurczaka oraz parówki z szynki marki Pikok także charakteryzują się prostym składem. Wyróżnia je też wysoka zawartość mięsa (od 90% do 93% w zależności od rodzaju). Nie zawierają glutenu oraz nie mają dodatku barwników, substancji konserwujących oraz glutaminianu monosodowego.
Jogurty pitne oraz parówki Piratki zyskały także nowe opakowania. W nowym layoucie postawiono na grę fontem, inspirację komiksem, graffiti, czarną kreskę uzupełnioną kolorem. Grafiki wyrażają radość, przygodę i zawadiackość. Jednocześnie kontynuowana jest komunikacja walorów jakościowych produktów – na ich opakowaniach znaleźć można hasła takie jak: „BEZ barwników”, „BEZ dodatku…”, „Witamina D” czy „60% owoców”, „Pycha składy”, „93% mięsa” czy „90% mięsa”.
Piratki – dobre dla Twoich dzieci
Zmiana składów oraz opakowań jogurtów i parówek to część szerszego projektu, który objął kilkanaście produktów marek własnych Lidl Polska, dostępnych w ramach linii produktów dla dzieci Piratki. Zmiany objęły zarówno artykuły mleczne, jak i mięsne. Obok jogurtów pitnych i parówek, w nowej odsłonie dostępne są między innymi filet z indyka i filet z kurczaka marki Pikok, a także kabanosy drobiowe, kabanosy z szynki wieprzowej oraz kabanosy drobiowe z cielęciną marki Pikok. W kategorii produktów mlecznych i przekąsek, projekt objął też paluszki serowe Pilos. Wszystkie produkty przeszły reformulację zgodną z wymaganiami WHO, co oznacza ograniczenie zawartości soli, cukru i tłuszczów nasyconych oraz wzbogacenie składu o wartościowe składniki odżywcze. To konkretna odpowiedź Lidl Polska na wyzwania związane z żywieniem dzieci i promocją zdrowych nawyków żywieniowych.
Z kolei zmiana opakowań produktów Piratki wpisuje się w działania w obszarze odpowiedzialnego marketingu skierowanego do dzieci. Lidl postawił sobie za cel, aby od 2026 roku sprzedawać w opakowaniach z motywami dziecięcymi wyłącznie produkty marki własnej, które spełniają kryteria zdrowej żywności określone przez WHO. Artykuły z motywami dziecięcymi oznaczają wszystkie artykuły spożywcze, których opakowanie jest atrakcyjne dla dzieci w wieku do 14 lat włącznie lub sugeruje, że są one szczególnie odpowiednie dla dzieci. Świadome odżywianie wg Lidl Polska
Wszystkie powyższe działania są elementem realizowanej od lat Polityki Świadomego Odżywiania Lidl Polska. To program, którego celem jest poprawa wartości odżywczych produktów marek własnych, wspieranie konsumentów w dokonywaniu świadomych wyborów żywieniowych oraz edukacja w zakresie zdrowego stylu życia. Zmiany w składach produktów są widocznym efektem tej polityki – sieć nie tylko dostosowuje ofertę do standardów międzynarodowych organizacji, ale także aktywnie informuje o tym klientów, m.in. poprzez dedykowane strony w gazetkach sieci, które w przejrzysty sposób prezentują skład oraz korzyści zdrowotne wybranych produktów.
_________________________
materiał prasowy