Olga Tokarczuk

i

Autor: AKPA Olga Tokarczuk pracuje nad grą komputerową

Olga Tokarczuk tworzy grę komputerową na podstawie własnej powieści. Budżet zwala z nóg

Olga Tokarczuk rozpoczęła prace nad grą komputerową "Ibru", która będzie bazować na świecie przedstawionym powieści „Anna In w grobowcach świata”. W sieci pojawiły się już pierwsze concept arty. Oszacowano również budżet.

Olga Tokarczuk to znana i bardzo doceniana na całym świecie pisarka i laureatka nagrody Nobla w dziedzinie literatury, którą otrzymała w 2018 roku. Przed nią kolejny, ważny projekt, nad którym współpracuje ze studiem Sundog. To gra komputerowa RPG zatytułowana "Ibru", której bazą jest świat przedstawiony powieści "Anna In w grobowcach świata", wydanej w 2006 roku. To historia o bogini wojny i miłości - Isztar - która zstępuje do krainy zmarłych. Choć to dopiero początek pracy nad projektem, są wstępne informacje na temat tego, kiedy ma się ukazać gra, oraz, ile pieniędzy pochłonie jej produkcja?

Gracz "Ibru" musi odnaleźć boginię Isztar. Przed nim trudne zadanie

Akcja "Ibru" nie będzie idealnie odwzorowywała książki. Zostaną zachowane kluczowe elementy, jak przestrzeń, czy motyw głównej bohaterki. Gracz wcieli się w rolę detektywa, którego zadaniem będzie odnalezienie bogini wojny i miłości, która udała się do krainy zmarłych. Twórcy wprowadzą ciekawe wątki fabularne i nowe postacie, które urozmaicą całą strukturę. Autorzy przewidują, że rozgrywka potrwa nawet 16 godzin. Zapowiada się intrygująco.

Wyjątkowo ważne jest dla nas zapewnienie graczom ogromnej wolności w rozwikłaniu poukrywanych tam zagadek. Śledztwa rozwiążemy na dziesiątki sposobów, również pozornie je „psując”, co jednak nie sprawi, że akcja stanie w miejscu. (...) Chcemy oddać graczowi wybór profesji. Jako alchemik przeczytamy traktaty, dzięki którym uwarzymy eliksiry pozwalające zobaczyć więcej w świecie przedstawionym. Myślimy też o wprowadzeniu klasy astrologa, w końcu to nauka Oldze bliska. Mógłby on przed rozpoczęciem śledztwa spojrzeć w nocne niebo, lub w astrolabium i wyczytać z gwiazd jakąś informację, którą wykorzysta podczas śledztwa - zapowiada jeden z twórców w rozmowie z portalem "PolskiGameDev.pl".

Olga Tokarczuk szuka inwestorów

Nad grą pracuje Studio Sundog, w skład którego wchodzi między innymi Olga Tokarczuk. Noblistka odpowiedzialna jest za scenariusz. Oprócz niej w skład ekipy wchodzi siedem innych osób, jednak ostatecznie zespół ma być rozszerzony do nawet 20 twórców. Zapowiedziano, iż projekt ujrzy światło dzienne w 2026 roku. Studio wyda na "Ibru" ok. 10 milionów złotych i nie ukrywają, że nadal poszukiwani są inwestorzy.

Powstały już pierwsze concept arty, dzięki którym można można zobaczyć w jakiej stylistyce poruszają się artyści pracujący nad stroną wizualną. Mówi się o podobieństwie do Disco Elysium. Sami zobaczcie!

Shake Your Eska #25 | Blinding Lights
Źródło: Olga Tokarczuk tworzy grę komputerową na podstawie własnej powieści. Budżet zwala z nóg