Koniec taniego latania

i

Autor: canva.com

Koniec taniego latania? Ekspert rynku turystycznego : Nowe pokolenie będzie się zastanawiało jak dojechać rowerem na Dominikanę

2021-09-09 13:16

Tanie latanie ma przejść do historii. Wszystko przez nowe unijne regulacje przez które ceny paliw lotniczych mają poszybować w górę. Oficjalnie chodzi o ekologie i redukcję dwutlenku węgla. Za wszystko finalnie i tak zapłacą klienci.

Z Warszawy do Brukseli za 56 zł, takie tanie podróżowanie może się niebawem skończyć. Unia Europejska planuje wprowadzić regulacje, przez które ceny paliw lotniczych mają poszybować w górę. Oficjalnie chodzi o ekologię i zbyt dużą produkcję dwutlenku węgla. W krajach skandynawskich oraz na Wyspach Brytyjskich na krótkich dystansach loty na tereny, na które trudno dojechać samochodem są obsługiwane samolotami na baterie. Eksperci uważają jednak, że na takim etapie rozwoju technologii bateryjnej, na jakiej teraz jesteśmy wydaje się absolutnie niemożliwe, żeby duże samoloty pasażerskie czy towarowe latały z wykorzystaniem energii zmagazynowanej w bateriach. W takim przypadku będą wykorzystywane paliwa syntetyczne, w których skład chemiczny jest identyczny jak w paliwach tradycyjnych.

Mecz Polska - Anglia: skandaliczne zachowanie polskich kibiców! To niedopuszczalne! [WIDEO]

ZAKAZ wstępu do autobusu i restauracji? A może ŁAPANKI na ulicach? Polacy ostro o SEGREGACJI. Komentery [WIDEO].

Koniec taniego latania?

Artur Jarząbek postanowił poruszyć ten temat w swoim programie Supernova w samo południe. Do rozmowy zaprosił analityka Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych Rafała Bajczuka oraz eksperta rynku turystycznego Marka Kamieńskiego. Bajczuk uważa, że tanie loty pozostaną z nami jeszcze przez parę lat. W końcu te różnice cenowe w stosunku do tradycyjnych linii one wypracowują sobie nie tylko ze względu na to, że cena paliwa lotniczego jest niska tylko dlatego, że oferują trochę mniejszy standard, niż tradycyjne linie lotnicze. Wzrost cen paliwa nie nastąpią skokowo, będą wdrażane stopniowo. Mówimy o propozycjach, które Komisja Europejska zaprezentowała 15 lipca. Te propozycje będą wdrażane z początkiem 2023 roku. Jedno źródło podwyżek to wycofanie darmowych uprawnień na emisje CO2 z lotnictwa, a drugie źródło wyższych opłat, to jest objęcie paliwa lotniczego akcyzą od paliw.

Podwyżki cen energii. Kto za nie odpowiada? Jest apel związkowców!

Kamieński stwierdził, że każdy podatek dołożony do danego organizatora będzie przełożony na klienta. Nie wyobrażam sobie, żeby ta cena była czymś odstraszającym. Uważam, że ludzie nie zrezygnują z lotów, nie ma takiej opcji, żebyśmy zapomnieli o podróżach. Całej rozmowy możecie posłuchać poniżej.