Po 2023 roku nie kupimy samochodu z silnikiem spalinowym. Nowy pomysł Unii Europejskiej

i

Autor: canva.com

Po 2032 roku nie kupimy samochodu z silnikiem spalinowym. Nowy pomysł Unii Europejskiej

2021-09-21 13:12

Do 2032 roku w Europie nie kupimy już samochodu napędzanego benzyną albo dieslem. Od tego czasu każdy nowy samochód ma być napędzany prądem. Wszystko oczywiście w imię walki o lepszy klimat. O to, czy to dobry pomysł, postanowił zapytać Artur Jarząbek w programie supernova w samo południe.

Po 2032 roku nie kupimy samochodu z silnikiem spalinowym. Nowy pomysł Unii Europejskiej. Liczba pojazdów elektrycznych na światowych drogach rośnie. Wydaje się, że to dobra wiadomość, ponieważ świat próbuje odzwyczaić się od paliw kopalnych, które niszczą globalny klimat. Kiedy samochody elektryczne stają się coraz bardziej popularne, niektórzy zastanawiają się, jak bardzo przyjazne są dla środowiska. Akumulatory w pojazdach elektrycznych ładują się energią pochodzącą bezpośrednio z sieci elektrycznej — która sama jest często zasilana paliwami kopalnymi. Od 2032 roku w Europie nie kupimy już nowego samochodu z silnikiem spalinowym. Takie są plany. Większość sprzedawanych obecnie samochodów elektrycznych wytwarza znacznie mniej gazów cieplarnianych niż większość samochodów napędzanych benzyną. Trzeba się jednak zastanowić, ile węgla trzeba spalić, aby naładować jeden samochód elektryczny.

SuperNova LIVE: Natalia Nykiel zawładnęła sceną Radia SuperNova [KONCERT]

SuperNova LIVE: Natalia Nykiel na żywo w studiu koncertowym Radia SuperNova

Po 2032 roku nie kupimy samochodu z silnikiem spalinowym. Nowy pomysł Unii Europejskiej

Artur Jarząbek postanowił poruszyć ten temat w swoim programie Supernova w samo południe. Do rozmowy zaprosił Huberta Różyka z Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych oraz Jakuba Farysia prezesa Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

SuperNova LIVE: koncert Natalii Nykiel w obiektywie! Zobacz oszałamiające foty wokalistki

Różyk uważa, że dzisiaj jazda samochodami spalinowymi też bardzo dużo nas kosztuje, ale nie do końca sobie to uświadamiamy. W Polsce co roku w związku z zanieczyszczeniem powietrza przedwcześnie umiera 93 tysiące osób. Jak popatrzymy na statystki wypadków drogowych, to okazuje się, że one gdzieś nikną w porównaniu z tym, jak zła jakość powietrza i spaliny w tym transportowe wpływają na liczbę zgonów, które są przedwczesne. Jeśli podnieślibyśmy jakość powietrza w Polsce, to mielibyśmy prawie 3 procent większe PKB.

Natalia Nykiel - piosenka, wzrost, Instagram, wiek, koncerty

Faryś stwierdził, że wycofanie silników spalinowych jest jedynym rozwiązaniem, aby zmniejszyła się emisja CO2. Z całą pewności będzie nas to kosztowało. Nie ukrywała tego przewodnicząca komisji europejskiej. Ta transformacja będzie kosztowna, długa i wymagająca wyrzeczeń. Pytanie tylko jak kosztowna i jak długo ona potrwa. Całej rozmowy możecie posłuchać poniżej.

Słuchaj Po 2023 roku nie kupimy samochodu z silnikiem spalinowym. Nowy pomysł Unii Europejskiej Supernova w samo południe